ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی
در روش ارتودنسی نامرئی، دستگاه‌های ارتودنسی به دندان‌ها نمی‌آید. به عبارت دیگر، زمانی که بیمار دهان خود را باز می‌کند، اجزای ارتودنسی نامرئی دیده نمی‌شوند. این ویژگی جذاب این روش است و به علت عدم دیده شدن سیم‌های ارتودنسی نامرئی، تقاضای استفاده از این روش در بیماران بسیار افزایش یافته است. به علت این تقاضا، ارتودنسی نامرئی به یکی از درمان‌های رایج در مطب‌های ارتودنسی تبدیل شده است. ارتودنسی نامرئی به سه صورت مختلف ارائه می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

 

انواع ارتودنسی نامرئی:

1. ارتودنسی نامرئی لینگوال:

در این روش ارتودنسی نامرئی با استفاده از براکت‌های لینگوال، اجزای ارتودنسی نامرئی در سطح پشتی دندان‌های فک بالا و پایین چسبانده می‌شوند. اما این روش به دلیل مشکلاتی مانند مزاحمت برای زبان در حین صحبت کردن و مشکلات هنگام غذا خوردن و همچنین حساسیت به شکستن و کنده شدن در زمان شستن دهان، عملی نبوده و به بیماران توصیه نمی‌شود.

2. ارتودنسی نامرئی با پلاک‌های شفاف:

در این روش ارتودنسی نامرئی با استفاده از پلاک‌های شفاف انجام می‌شود. نوع ناهنجاری دندانی بیمار تعیین می‌کند که آیا می‌توان از این نوع پلاک‌های نامرئی شفاف استفاده کرد یا خیر. این پلاک‌های ارتودنسی نامرئی باید به‌صورت دوره‌ای تعویض شوند، اما به دلیل شفافیت آنها، در حین صحبت کردن دیده نمی‌شوند و تقاضای استفاده از آنها بسیار زیاد است.

3. ارتودنسی نامرئی با براکت‌همرنگ دندان:

در این روش از براکت‌هایی که بسیار شفاف و همرنگ دندان هستند، استفاده می‌شود. این براکت‌ها از پلاستیک یا سرامیک ساخته شده‌اند و بسیاری از نوع ناهنجاری‌ها با استفاده از این روش اصلاح می‌شوند. براکت‌های همرنگ دندان بدون رنگ هستند و دیده نمی‌شوند. این روش دارای استحکام و زیبایی بسیار خوبی است و مشکلی برای زبان یا گفتار بیمار ایجاد نمی‌کند.

 

الاینر ارتودنسی نامرئی چیست و چگونه کار می‌کند؟

الاینر ارتودنسی نامرئی نوعی سیستم تراپی است که با استفاده از ردیف‌کننده‌های دندانی بدون سیم، دندان‌های نا مرتب را اصلاح می‌کند. در این روش ارتودنسی نامرئی، با استفاده از تکنولوژی CAD/CAM، تعدادی ردیف کننده دندانی بدون سیم و پلاک‌های شفاف برای هر بیمار طراحی و ساخته می‌شود. این پلاک‌ها باید هر دو هفته یا هر سه هفته یکبار تعویض شوند و به دلیل شفافیت آنها، در حین صحبت کردن دیده نمی‌شوند. این پلاک‌ها با نیروهای کنترل شده و سبک به دندان وارد می‌شوند و دندان را در مسیر از پیش طراحی شده حرکت می‌دهند. این روش از نظر زیبای و کارایی بسیار موثر است و مزیت این دارد که نیازی به بند و براکت و یا سیم فلزی ندارد.

 

مزایای ارتودنسی نامرئی:

- دیده نشدن در طی فرآیند درمان

- اصلاح ناهنجاری‌های دندانی

- زیبایی و استحکام دندان‌ها

- عدم مشکلات زبان و گفتار

- تغییر کمتر در رژیم غذایی

 

متخصص ارتودنسی در اسلامشهر و شهر قدس:

برای بهره‌مندی از بهترین خدمات ارتودنسی در اسلامشهر و شهر قدس، می‌توانید به مطب تخصصی ارتودنسی دکتر امیرحسین خطیبی مراجعه کنید. دکتر امیرحسین خطیبی، متخصص ارتودنسی با دارا بودن بورد تخصصی ارتودنسی و مدرک تخصصی ارتودنسی است. او با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و امکانات به‌روز در زمینه ارتودنسی، خدمات مشاوره و درمان ارتودنسی را ارائه می‌دهد.

 

نکات پایانی:

بهتر است بیماران از مزایا و نوع روش ارتودنسی نامرئی که بهترین انتخاب برای آنها است، با متخصص ارتودنسی مشورت کنند و بر اساس نیازهای خود روش مناسب را انتخاب کنند. همچنین توصیه می‌شود که به متخصص ارتودنسی معتبر و با تجربه مراجعه کنید تا بهترین نتیجه درمانی را بگیرید.

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما