ارتودنسی نامرئی در صباشهر

ارتودنسی نامرئی در صباشهر

ارتودنسی نامرئی در صباشهر

در این مطلب می‌خواهیم در مورد ارتودنسی نامرئی که یکی از راه‌حل‌های جدید و جذاب در دنیای ارتودنسی صحبت کنیم. ارتودنسی با الاینر نامرئی یا شفاف، یک روش جدید برای درمان ارتودنسی است که به دلیل شفاف بودن پلاک‌ها، به شدت محبوب شده است. در ادامه با هم به بررسی این روش جذاب و موثر می‌پردازیم و بهترین مرکز برای درمان ارتودنسی در صبا شهر را نیز بیان می‌کنیم.

 

معرفی ارتودنسی نامرئی 

ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف انجام می‌گیرد. در این روش، از براکت‌ها و سیم‌های قدیمی استفاده نمی‌شود. به جای آن، از براکت‌های شفاف، الاینرهای شفاف، براکت‌های سرامیکی و بریس‌های درونی استفاده می‌شود. در این حالت در طول درمان ارتودنسی، براکت‌ها به طور کامل پنهان باقی می‌مانند و دیده نشوند. به همین دلیل این روش برای بزرگسالان نیز بسیار مناسب است. پلاک‌ها و براکت‌های ارتودنسی با الاینر نامرئی بسیار نرم و راحت هستند. این الاینرهای شفاف به راحتی قابل جابه‌جایی هستند و شما می‌توانید در زمان غذا خوردن و مسواک زدن آنها را درآورید. 

به طور کلی در روش ارتودنسی نامرئی، تجهیزات درمانی ارتودنسی روی دندان قابل مشاهده نیستند. بسته به آسیب، هدف و ده‌ها دلیل دیگر، متخصص ارتودنسی تعیین می‌کند که کدام نوع ارتودنسی برای بیمار مناسب‌تر است. اکنون ارتودنتیست‌ها می‌توانند گزینه‌های متعددی را برای کمک به بیماران در دستیابی به دندان‌های صاف‌تر ارائه دهند. انواع بریس‌های نامرئی شامل ارتودنسی لینگوال، ترازهای شفاف و بریس‌های همرنگ دندان می باشد. تفاوت اصلی این نوع ارتودنسی‌ها قابلیت برداشتن آنها است.

 

مزایای ارتودنسی با الاینر شفاف

ارتودنسی نامرئی مزیت‌های بسیار زیادی دارد و مراقبت از بهداشت دهان و دندان با این روش راحت‌تر است. مهم‌ترین مزایای استفاده از این روش به شرح زیر است: 

•    شفافیت و زیبایی: یکی از دلایل اصلی علاقه افراد به ارتودنسی با الاینر نامرئی، شفاف بودن پلاک‌ها است. این ویژگی باعث می‌شود که افراد نیازی به دندان‌های سیم کشی شده نداشته و لبخند زیبا و طبیعی داشته باشند.

•    راحتی در استفاده: پلاک‌های ارتودنسی به شکل نامرئی بسیار نرم و راحت هستند. این الاینرهای شفاف و راحت باعث می‌شوند افراد بتوانند بدون اذیت شدن از آنها استفاده کنند. همچنین به راحتی از دهان خارج می‌شوند که تمیز کردن دندان‌ها را بسیار آسان می‌کند.

•    افزایش اعتماد به نفس: ارتودنسی به روش نامرئی موجب افزایش اعتماد به نفس افراد می شود. به دلیل اینگونه مزایا اکثر بزرگسالان می خواهند از این روش استفاده کنند.

•    جلوگیری از احتمال ایجاد مشکلات: در ارتودنسی نامرئی، احتمال ایجاد مشکلات کمتر است. بدون وجود سیم‌های برجسته، خطر آسیب به بافت‌های داخل دهان کاهش می‌یابد. این امر باعث می‌شود که فرایند درمان بهتر و سریع‌تر انجام گردد.

 

نکته کلیدی درباره استفاده از الاینر شفاف
در انجام ارتودنسی نامرئی باید به چند نکته مهم توجه کنید، این نکات عبارت‌اند از: 
•    مراقبت مداوم: هنگام بیرون آوردن الاینر، حتماً آن را مجدداً روی دندان خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود که درمان به شکل صحیحی ادامه یابد و از طولانی شدن فرایند جلوگیری شود.
•    مشکل در صحبت کردن در مراحل اولیه درمان: در ابتدای استفاده از الاینرهای شفاف، صحبت کردن ممکن است کمی دشوار باشد. همچنین احتمال دارد نتوانید بعضی از حروف را به درستی ادا کنید. با گذر زمان، این مشکل رفع خواهد شد.
•    مدت زمان درمان: الاینرهای اینویزیلاین برای مشکلات جزئی یا متوسط دندان مناسب هستند. اگر مشکل تراز دندان شما شدید باشد، این روش ممکن است مناسب نباشد. پس بهتر است از روش‌های دیگر مانند بریس‌های فلزی روی دندان‌ها استفاده کنید.
•    مراقبت پس از هر وعده غذایی: پس از هر وعده غذایی، حتماً مسواک بزنید. ذرات غذایی که در لبه دندان‌ها و لثه‌ها گیر کرده‌اند، می‌توانند وارد الاینر شفاف شوند. این مواد می‌توانند باعث کثیف شدن و تغییر رنگ الاینرها گردند.
•    محدودیت در مصرف نوشیدنی‌ها: الاینرهای اینویزیلاین به راحتی کثیف شده و تغییر رنگ می‌دهند؛ بنابراین، مصرف برخی از نوشیدنی‌ها مثل قهوه و چای را محدود کنید تا از زیبایی الاینرها حفاظت نمایید.
•    کاهش میان‌وعده‌ها: از خیر میان‌وعده‌ها زیاد بگذرید. به جای اینکه پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید، سعی کنید این موارد را محدود نمایید. 

 

کلام آخر

یافتن بهترین مرکز ارتودنسی نامرئی در صبا شهر اهمیت زیادی در رسیدن به نتایج مطلوب دارد. به همین منظور پیشنهاد ما مرکز تخصصی ارتودنسی دکتر امیر حسین خطیبی است. در این مرکز انواع روش‌های درمانی ارتودنسی با بهترین قیمت و تجهیزات ارائه می‌شود. شما می‌توانید قبل از انجام ارتودنسی به مطب دکتر خطیبی مراجعه کرده و از ایشان مشاوره بگیرید. 

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما