ارتوسرجری: چه زمانی لازم است و چگونه انجام می‌شود؟

ارتوسرجری: چه زمانی لازم است و چگونه انجام می‌شود؟

 

ضرورت انجام ارتوسرجری 

 

عدم تناسب دندان های بالا و پایین در اثر خارج شدن فک از موقعیت اصلی خود اختلالات شدیدی را در توانایی گاز زدن، جویدن و صحبت کردن ایجاد می کند. در این حالت متخصص ارتودنسی برای عملکرد مطلوب دندان ها و فک و همچنین هماهنگی بین آنها ارتوسرجری را تجویز می کند. انجام جراحی فک و ارتودنسی در مواقع زیر ضروری است:

 

·        درمان مشکلات و شرایط ژنتیکی نامطلوب.

 

·        درمان بیرون زدگی فک پایین

 

·        درمان نامتقارن بودن صورت از مقابل و طرفین

 

·        درمان ناهنجاری ها، نقایص و صدمات مادرزادی در فک

 

·        درمان عقب رفتگی فک پایین و همچنین چانه

 

·        سایش افراطی در دندان ها

 

معاینه بیمار توسط متخصص ارتودنسی

معاینه بیمار توسط متخصص ارتودنسی

 

نحوه انجام ارتوسرجری

 

اولین اقدام در ارتوسرجری معاینه و بررسی دقیق مشکلات فک و شرایط دندان های بیمار توسط متخصص مجرب است تا متخصص بتواند بهترین طرح درمانی را مطابق با شرایط بیمار ارائه دهد.

 

در مرحلۀ دوم متخصص ارتودنسی ابتدا درمان های ارتودنسی را انجام می دهد. به عبارت دیگر با استفاده از ابزارهای ارتودنسی سعی می کند تا وضعیت دندان ها و ارتباط آنها را با لثه ها و هر دو فک اصلاح نماید.

 

پس از تثبیت وضعیت دندان ها، بیمار برای انجام جراحی فک آماده می شود. در طول جراحی فک ممکن است که دندان ها نظم خود را از دست بدهند؛ به همین دلیل از اسپلینت استفاده می کنند.

 

در نهایت، پس از رفع اختلالات فکی بیمار و همچنین سپری شدن دوران نقاهت، مراحل ارتودنسی دوباره از سر گرفته خواهند شد.

 

مدت زمان انجام جراحی فک و ارتودنسی

 

مدت زمان ارتوسرجری در بیماران مختلف متغیر است. در حقیقت، مشکلات فکی بیماران، میزان بی نظمی دندان ها و سایر ناهنجاری های فکی و دندانی از عوامل موثر بر مدت زمان انجام ارتوسرجری هستند.

 

ارتوسرجری

ارتوسرجری

 

دوره نقاهت

 

دوره نقاهت در جراحی فک معمولا خیلی طولانی نیست. تقریبا پس از دو هفته بیمار می تواند فعالیت های روزانه اش را از سر بگیرد. با این حال، بهتر است از انجام کار های سنگین خودداری نماید.

 

بهترین زمان برای جراحی‌ فک و انجام ارتود‌نسی

 

بهترین سن برای انجام اقدامات پیشگیرانه در رابطه با ناهنجاری های فکی و دندانی دوران کودکی است. از این رو، به والدین توصیه می شود تا از همان سنین پایین، فرزندانشان را برای چکاپ کامل دندان و فک نزد متخصص ارتودنسی ببرند.

 

اتمام رشد اسکلت فک در خانم ها 15 تا 17 سالگی و در آقایان 17 تا 18 سالگی است. در نتیجه، خانم هایی که دارای مشکلات فکی و دندانی هستند، بهتر است درمان ارتوسرجری را در 17 سالگی آغاز کنند. همچنین بهترین سن برای انجام جراحی فک و ارتودنسی در آقایان نیز 18 سالگی است.

 

سوالات متداول از دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریار

 

1.    عوارض جراحی فک و ارتودنسی چیست؟ در صورتی که در انتخاب متخصص نهایت دقت و وسواس را به خرج بدهید، هیچ گونه عوارض قابل ملاحظه ای را تجربه نخواهید کرد. همچنین، به راحتی دوره نقاهت را سپری خواهید نمود.

 

2.    هزینه درمان ارتوسرجری چقدر است؟ هزینه روش درمانی ارتوسرجری متغیر است. در حقیقت، این هزینه با توجه به شدت مشکلات بیماران و همچنین گستردگی روش های درمانی در افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین قیمت نهایی ارتودنسی و جراحی فک می توانید از خدمات مشاورۀ تخصصی کلینیک دکتر امیرحسین خطیبی بهره مند شوید.

 

3.    آیا پس از ارتوسرجی نتایج ارتودنسی برگشت پذیر است؟ در صورتی که دوره درمان ارتودنسی به درستی و به صورت کامل طی شود، نتیجه برگشت ناپذیر خواهد بود. در واقع، امکان بازگشت دندان ها به شرایط پیش از درمان به صفر خواهد رسید.

 

4.    آیا پس از انجام جراحی فک جای زخم بر روی پوست باقی می ماند؟ در انجام جراحی فک متخصص برش ها را در درون دهان بیمار ایجاد می کند. در نتیجه هیچ گونه اسکاری بر روی پوست بیمار باقی نخواهد ماند.

  

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما