بهداشت پلاک های متحرک ارتودنسی

بهداشت پلاک های متحرک ارتودنسی

رعایت بهداشت پلاک های متحرک ارتودنسی بسیار آسان تر از براکت های ثابت است زیرا به راحتی می توانید آنرا از دهان خارج کرده و تمیز کرد.

رعایت بهداشت پلاک های متحرک ارتودنسی

برای این کار می توانید از آب ولرم  و مایع صابون و یک عدد مسواک نرم استفاده کنید.

برای بهداشت پلاک های متحرک ارتودنسی خود از خمیر دندان های معمولی استفاده نکنید  چون این کار باعث سایش پلاک ها می شود.

برای بهداشت پلاک های متحرک ارتودنسی از آب جوش استفاده نکنید زیرا  انجام این کار سبب وارد آمدن آسیب های جدی به پلاک می گردد.

به منظور رعایت بهداشت پلاک های متحرک ارتودنسی زیر سطحی که پلاک ها را می شویید باید نرم باشد و یا ظرفی پر از آب زیر دستتان قرار دهید تا اگر اتفاقی پلاک ها از دست شما سر خورد آسیب نبیند.

برای رعایت بهداشت پلاک های متحرک ارتودنسیهر هفته پلاک های دندان خود را در یک محلول شستشو غوطه ور کنید تا جرم های پلاک تان پاک شود.

از سرکه سفید نیز می توانید به عنوان محلول تمیز کننده استفاده کنید.

 

نگهداری از پلاک های متحرک ارتودنسی در خارج از دهان

 

 

اگر شما مایلید که پلاک های متحرک ارتودنسی را برای ساعاتی از روز از دهان تان خارج کنید به عنوان مثال موقع غذا خوردن  ، مسواک زدن  و یا درهنگام انجام فعالیت های ورزشی بایستی مراقبت های لازم را از آن به عمل آورید.

باید پلاک های متحرک ارتودنسی را از دسترس حیوانات خانگی و کودکان دور نگه دارید.

این پپلاک های متحرک ارتودنسی را متخصص ارتودنسی متناسب با دندان شما فرم داده تا نیروی لازم وکافی را بر دندان های تان وارد کند. به همین دلیلدر صورت بروز هر گونه تغییر شکل ، خم شدگی وشکستگی مجددا به مطب دندانپزشکی بروید. به همین دلیل شما  باید پس از خروج پلاک های متحرک ارتودنسی از دهان تان آنرا در جایی مناسب مثلا جعبه پلاستیکی در دار نگهداری بفرمایید. با این کار شما از آسیب دیدگی پلاک های متحرک ارتودنسی و همچنین از آلوده شدن پلاک های متحرک ارتودنسی جلوگیری خواهید کرد.

در صورتی که فکر می کنید پلاک های متحرک ارتودنسی شما به اصلاح نیاز دارد این کار را به متخصص ارتودنسی واگذار کنید و از دست زدن به پلاک های متحرک ارتودنسی اجتناب کنید.

اگر در روزهای اول استفاده از پلاک های متحرک ارتودنسی با مشکل در صحبت کردن مواجه شدید باید با تمرین و بلند حرف زدن و آواز خواندن سعی کنید این مشکل را حل کنید.

زبان شما در روز اول استفاده از پلاک های متحرک ارتودنسی کمی جای خود را گم می کند ولی سریع مجددا جای خود را پیدا می کند و شما میتوانید تلفظ صحیح کلمات را به درستی بیان کنید.

ترشح بزاق در دو سه روز اول استفاده از پلاک های متحرک ارتودنسی بیشتر از حد معمول است ولی دهان سریعا خود را با شرایط جدید تطبیق می دهد و ترشح بزاق به وضع عادی باز خواهد گشت.

در هنگام شنا وفعالیت های شدید ورزشی پلاک های متحرک ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید.

هنگامی که پلاک های متحرک ارتودنسی در دهانتان نیست آنرا در معرض تابش مستقیم نور آفتاب و داخل داشبورد گرم اتومبیل قرار ندهید.

هنگام ملاقات با متخصص ارتودنسی همیشه پلاک های متحرک ارتودنسی را با خود همراه داشته باشید.

 

متخصص ارتودنسی در شهریار/ متخصص ارتودنسی در اندیشه

مطب تخصصی دکتر امیرحسین خطیبی، مطب تخصصی ارتودنسی در شهریار با امکانات پیشرفته و روز دنیا و کادری مجرب و حرفه ای است که از ساعت 11 تا 20:30 روزهای زوج آماده ارائه خدمت و مشاوره به مراجعه کنندگان محترم و گرامی می باشد. مراجعه کنندگان و بیماران عزیز و محترم می توانند به منظور دریافت مشاوره و خدمات درمان در زمینه  ارتودنسی در اندیشه، ارتودنسی در اسلامشهر، ارتودنسی در غرب تهران،ارتودنسی در کرج، ارتودنسی در رباط کریم، ارتودنسی در پرند، به مطب تخصصی ارتودنسی دکتر امیرحسین خطیبی، متخصص ارتودنسی در شهر شهریار مراجعه نمایند.

در این مرکز درمانی با بهترین و به روزترین امکانات دندانپزشکی در زمینه دانش ارتودنسی در خدمت شما عزیزان هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مطب دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریارتماس بگیرید.

متخصص ارتودنسی در شهریار / متخصص ارتودنسی در اندیشه

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما