دیپ بایت دندان

دیپ بایت دندان

در حالت نرمال دندانهای جلویی فک بالا باید در حدود 2 الی 3 میلیمتر از دندانهای جلویی فک پایین را از نظر عمودی بپوشانند، به این حالت دیپ بایت دندان گفته می شود. در صورت وجود دیپ بایت دندان، دندانهای جلویی فک بالا مقدار زیادی از دندانهای جلویی فک پایین را می پوشاند و به این ترتیب در دیپ بایت دندان، دندانهای جلویی فک پایین کمتر از حد طبیعی دیده می شوند و در برخی موارد دیپ بایت دندان که شدید باشد، ممکن است دندانهای جلویی فک پایین به بافت نرم کام (پشت دندان های فک جلویی فک بالا) برخورد نمایند و باعث آزردگی و آسیب مخاط بافت نرم فک بالا شود. از عوامل ایجاد کننده دیپ بایت دندان: اشکال در تکامل فکین، رویش نامتناسب و بیش از حد نرمال دندانهای جلویی فک بالا و دندان های جلویی فک پایین و یا زمینه ژنتیکیوجود دیپ بایت دندان در خانواده.

عدم درمان دیپ بایت دندان می تواند عوارضی مانند آسیب به لثه ناحیه جلویی دندانهای پایین را به وجود آورد که این عارضه دیپ بایت دندان به دلیل تماس با لبه جونده دندانهای جلویی فک بالا ایجاد می شود. یکی دیگر از عوارض عدم درمان دیپ بایت دندان، آسیب به ناحیه کام در پشت دندان های جلویی فک بالا می باشد که این عارضه دیپ بایت دندان در اثر برخورد لبه جونده دندانهای فک پایین با کام در پشت دندان های جلویی فک بالا ایجاد می شود. از دیگر عوارض دیپ بایت دندان، سایش زود هنگام دندانها و یا بروز مشکلات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ problem) و ایجاد ظاهری ناخوشایند می باشد. درمان زود هنگام یعنی قبل از سن بلوغ و پایان یافتن سن رشد در درمان دیپ بایت دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر بیمار مبتلا به دیپ بایت دندان قبل از سن بلوغ و پایان یافتن سن رشد مراجعه نماید با کمک دستگاههای متحرک و ثابت ارتودنسی می توان به آسانی دیپ بایت دندان را درمان کرد . در صورتی که بیمار مبتلا به دیپ بایت دندان در سنین بالا یعنی بعد از سن بلوغ و پایان یافتن سن رشد به متخصص ارتودنسی مراجعه کند، برای درمان دیپ بایت دندان نیاز به جراحی فک خواهد بود.

به دلیل آسان بودن درمان دیپ بایت دندان در سنین پایین و پیش از سن بلوغ، توصیه می شود جهت جلوگیری از بروز عوارض بعدی درمان دیرهنگام دیپ بایت دندان، از متخصص ارتودنسی مشاوره بگیرید.

 

برای دریافت برترین خدمات مشاوره و بهترین خدمات درمان از بهترین متخصص  ارتودنسی در کرج، بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران، بهترین متخصص ارتودنسی در پرند، بهترین متخصص ارتودنسی در شهریار، بهترین متخصص ارتودنسی در رباط کریم، بهترین متخصص ارتودنسی در اسلامشهر، مراجعه کنندگان و بیماران  می توانند به مطب متخصص ارتودنسی، دکتر امیرحسین خطیبی مراجعه کنند.

دکتر امیرحسین خطیبی، متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت عضو انجمن ارتودنتیست های ایران، و با دارا بودن مدرک تخصصی ارتودنسی و بورد تخصصی ارتودنسی، با پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات در مطب تخصصی ارتودنسی در شهریار، در ساعت های 15 تا 20:30  روزهای زوج هفته پذیرای شما عزیزان خواهد بود و آماده ارائه برترین خدمات درمان و مشاوره در زمینه ارتودنسی به شما بیماران و مراجعه کنندگان محترم و عزیز می باشد. 

متخصص ارتودنسی در شهریار/ متخصص ارتودنسی در اندیشه

در این مرکز درمانی با بهترین و به روزترین امکانات دندانپزشکی در زمینه دانش ارتودنسی در خدمت شما عزیزان هستیم.

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما