مزایا و معایب ارتودنسی اطفال در سنین مختلف

مزایا و معایب ارتودنسی اطفال در سنین مختلف

اهمیت ارتودنسی اطفال

 

ارتودنسی اطفال در سنین مختلف برای جلوگیری از ایجاد مشکلات دندانی در مراحل اولیه طراحی شده است و به کاهش شدت مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده ایجاد شود کمک می کند. شروع زودهنگام درمان ارتودنسی می تواند تا حد زیادی خطر مشکلات دندانی را در آینده کاهش دهد.

 

اگر به فکر درمان زودهنگام ارتودنسی برای کودک خود هستید، می توانید با کلینیک تخصصی دکتر امیرحسین خطیبی مشورت کنید تا ببینید آیا ارتودنسی برای کودک تان مناسب است یا خیر.

 

زیبایی دندان ها در کودکان

زیبایی دندان ها در کودکان

 

بهترین سن برای شروع زودهنگام درمان های ارتودنسی چیست؟

 

بهترین سن برای شروع زودهنگام درمان ارتودنسی بین 7 تا 10 سالگی است. در این سن کم، استخوان‌های فک هنوز در حال رشد و شکل‌پذیری هستند و این امر باعث می‌شود دندان‌پزشک یا ارتودنتیست راحت‌تر تنظیمات را انجام دهد.

 

فاز اول در درمان ارتودنسی کودکان

 

با توجه به مطالب این مقاله، مناسب ترین سنین برای شروع فاز اول ارتودنسی اطفال 6 تا 8 سال است. در این سنین به ندرت از بریس استفاده می شود. متخصصین دندانپزشکی و ارتودنسی غالباً در این سنین از وسیع کننده های کام، فضا نگهدارها و وسایلی از این قبیل استفاده می کنند.

فاز دوم در درمان های ارتودنسی

فاز دوم در سنین 10 تا 15 سالگی آغاز می شود که تقریبا اکثر دندان های دائمی رشد کرده اند. معمولا در این سنین از بریس های ارتودنسی استفاده می کنند.

 

ارتودنسی در کودکان

ارتودنسی در کودکان

مزایای درمان ارتودنسی اولیه

 

درمان زودهنگام ارتودنسی اطفال می تواند مزایای زیادی برای رشد دندان و دهان کودک شما به همراه داشته باشد. در اینجا به برخی از رایج ترین فواید شروع زودهنگام درمان ارتودنسی اطفال می‌پردازیم:

 

·        از مشکلات طولانی مدت دندان جلوگیری می کند: درمان زودهنگام ممکن است نیاز به درمان‌های گسترده‌تر و پرهزینه‌تر را در آینده کاهش دهد. رسیدگی به مشکلات احتمالی در مراحل اولیه، مانند تراکم بیش از حد دندان ها، دندان های کج و یا اختلالات و ناهنجاری های دندانی دیگر، به جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر در آینده کمک می کند. شروع ارتودنسی زودهنگام کودکان در سنین مناسب همچنین از افتادن زودرس دندان جلوگیری می کند که می تواند منجر به سایر مشکلات دندانی شود.

 

·        اعتماد به نفس را بهبود می بخشد: ظاهر زیبای دندان‌ها می‌تواند اعتماد به نفس کودکتان را تقویت کند و او را به لبخند زدن و خندیدن های زیاد ترغیب کند. از این رو زندگی شادتری را تجربه خواهد کرد. همچنین به کودکان اجازه می‌دهد تا راحت‌تر با همسالان خود ارتباط برقرار کنند که برای رشد اولیه دوران کودکی مهم است.

 

سایر مزایا

 

·        مشکلات گفتاری را تصحیح می کند: نامرتبی دندان ها و نیش های ناهنجار و نافرم می تواند باعث اختلالات گفتاری مانند نوک زبانی حرف زدن شود. درمان زودهنگام ارتودنسی اطفال می تواند این مشکلات را اصلاح کند و وضوح گفتار کودک شما را بهبود ببخشد.

 

·        باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود: اگر مشکلات دندانی درمان نشوند، می‌توانند با گذشت زمان پیچیده‌تر و گران‌تر شوند. با مداخله زودهنگام، درمان‌های ارتودنسی کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌شوند.

 

·        هضم غذا را بهبود می بخشد: درمان زودهنگام ارتودنسی می تواند به اصلاح مشکلات جویدن، بلع و صحبت کردن در کودکان کمک کند. داشتن دندان های صاف و فک هم تراز به کودک شما این امکان را می دهد که به راحتی غذای خود را بجود. خرد کردن غذاها به قطعات کوچکتر به بهتر هضم کردن آنها کمک می کند و از طرف دیگر رشد کودکان را بهتر و راحت می‌کند.

 

ارتودنسی کودکان

ارتودنسی کودکان

معایب درمان زودهنگام ارتودنسی

 

در حالی که درمان زودهنگام ارتودنسی مزایای زیادی را به همراه دارد، معایبی هرچند بسیار کم نیز دارد. اگرچه ارتودنسی اطفال می تواند در درازمدت هزینه ها را کاهش دهد، اما ادامه آن می‌تواند بسیار گران باشد. همچنین برای شما و فرزندتان وقت گیر خواهد بود؛ زیرا درمان ارتودنسی نیاز به مراجعه مکرر دارد.

 

گاهی نیز نتایج درمان ممکن است قطعی نباشد و نیاز به درمان بیشتری وجود داشته باشد. با این اوصاف همیشه بهتر است در مراحل اولیه با دندانپزشک و یا متخصص ارتودنسی مشورت کنید.

 

مرکز تخصصی ارتودنسی دکتر خطیبی با ارائه بالاترین استاندارد ها و کیفیت های روز دنیا درمان ارتودنسی زودهنگام را در سنین مختلف انجام می دهد.

 

سوالات متداول از دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریار

 

1.    سریعترین درمان ارتودنسی چیست؟ سریعترین درمان ارتودنسی اینویزیلاین است که با استفاده از الاینرهای شفاف، دندان ها را به آرامی به موقعیت مورد نظر منتقل می کند. متوسط زمان درمان با اینویزیلاین در مقایسه با ارتودنسی سنتی کوتاه تر است. همچنین، قابل جابجایی است، بنابراین در بهداشت دهان و دندان اختلال ایجاد نمی کند.

 

2.    مدت زمان اتمام درمان ارتودنسی در کودکان و نوجوانان چقدر است؟ مدت زمان ارتودنسی در کودکان و نوجوانان به عواملی مانند نوع مشکل، شدت آن و شرایط کلی دهان، دندان و فک بستگی دارد.

 

3.    هزینه ارتودنسی اطفال چقدر است؟ هزینه ارتودنسی کودکان با توجه به فاکتورهای مختلف متفاوت است. برای دریافت مشاوره و آگاهی از هزینه کلی ارتودنسی کودکان با کلینیک تخصصی ارتودنسی دکتر خطیبی تماس بگیرید.

 

 

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما