ارتودنسي نامریی در شهريار

ارتودنسي نامریی در شهريار

ارتودنسي نامريي در شهريار

مراحل مربوط به اجرای ارتودنسی نامرئی کدامند؟
جهت اجرای ارتودنسی نامرئی بایستی یکسری از مراحل را طی کرد. مراحل مربوط به اجرای ارتودنسی شفاف در مطب دکتر خطیبی به شرح زیر است:
-          مشاوره و ارزیابی: در این مرحله از اجرای ارتودنسی نامرئی دندانپزشک با بیمار ملاقات کرده و تاریخچه پزشکی و دندانی بیمار را بررسی می‌ کند. همچنین، اهداف و نیازهای بیمار برای درمان ارتودنسی بایستی مشخص گردد.
-          تهیه مدلهای دندانی: در مرحله ی دوم مدلهای دندانی بیمار تهیه می ‌شوند. برای تهیه این مدل ها می توان از مواد سیلیکونی استفاده کرد.
-          برنامه‌ ریزی درمان: پس از تهیه مدلهای دندانی، دندانپزشک بایستی برنامه ‌ریزی کاملی را در خصوص درمان داشته باشد. این امر شامل تعیین موقعیت دقیق دندان‌ ها، تعیین مسیر حرکت آنها و استفاده از پلاک های شفاف یا براکت های لینگوال است.
-          ساخت پلاک های شفاف یا براکت های لینگوال: پس از برنامه ‌ریزی، پلاک های شفاف ساخته یا براکت های لینگوال نصب می ‌شوند.
-          تنظیم براکت ها: در طول اجرای ارتودنسی نامرئی، پلاک های شفاف براساس برنامه درمانی تعویض می ‌شوند. این مرحله ممکن است به صورت دوره ‌ای تکرار شود تا تغییرات مورد نظر در موقعیت دندان ‌ها به وجود آید.
-          پایان درمان و استفاده از ریتنر: پس از رسیدن به موقعیت مطلوب دندان ‌ها، درمان به پایان می ‌رسد. در این مرحله بیمار بایستی از ریتنر استفاده کند تا ناهنجاری دندان ‌ها اصلاح شوند. توجه داشته باشید که مراحل اجرای ارتودنسی شفاف ممکن است بر اساس نوع ارتودنسی و وضعیت دندانی هر بیمار متفاوت باشد.

 

آیتم های موثر در هزینه ارتودنسی نامرئی کدامند؟
برخی از مهمترین و اصلی ترین آیتم‌ های موثر در هزینه ارتودنسی نامرئی عبارتند از:
-         مشاوره و بررسی اولیه: قبل از شروع درمان ارتودنسی نامرئی، بایستی مشاوره و بررسی اولیه توسط دندانپزشک صورت گیرد. این امر می تواند در هزینه ی ارتودنسی مذکور موثر باشد.
-          جلسات تعویض: در طول درمان ارتودنسی نامرئی به برخی جلسات تعویض نیاز خواهید داشت.
-          مراقبت و نگهداری: برای رسیدن به نتیجه بهتر بایستی از ارتودنسی نامرئی خود به خوبی مراقبت کنید. نگهداری از ارتودنسی می تواند نیازمند هزینه باشد.
-         نوع ارتودنسی: ارتودنسی شفاف یا نامرئی تنوع بالایی دارد. شما می توانید با توجه به قدرت مالی خود، مناسب ترین ارتودنسی را تهیه کنید. همچنین می توانید جهت بررسی هزینه های مربوط به اجرای ارتودنسی هم اکنون با مطب دکتر امیرحسین خطیبی تماس بگیرید.


معایب مربوط به ارتودنسی شفاف (نامرئی) کدامند؟
ارتودنسی شفاف یا نامرئی می تواند در کنار مزایای خود، یکسری از مهمترین معایب را نیز داشته باشد. اصلی ترین معایب مربوط به ارتودنسی نامرئی به شرح زیر می باشند:
-          قیمت بالا: اجرای ارتودنسی نامرئی معمولا هزینه ی بیشتری را می طلبد. این هزینه‌ ها شامل هزینه تهیه براکت های لینگوال، مراجعات مکرر به دندانپزشک و نگهداری از براکت ها است.
-          محدودیت در موارد درمانی: ارتودنسی نامرئی برای تمامی موارد درمانی دندان مناسب نمی باشد. در برخی از موارد برای اصلاح ناهنجاری دندانی، نمی توان از ارتودنسی مذکور بهره مند شد.
-          نیاز به مراقبت و نگهداری دقیق: برای حفظ کیفیت براکت های لینگوال، بیمار بایستی اصول بهداشتی لازم را رعایت کند. این اصول شامل شستشوی دقیق دندان ‌ها پس از هر وعده غذایی، استفاده از خمیر دندان خاص و قرار دادن محافظ دهان در هنگام ورزش می باشد.

 

ارتودنسی

 

سایر محدودیت های مربوط به ارتودنسی شفاف یا نامرئی

-          طولانی بودن مدت زمان درمان: در برخی موارد، ارتودنسی نامرئی به زمان بیشتری برای بهبود وضعیت دندان ‌ها و فک ‌ها نیاز دارد. بنابراین بیماران بایستی صبور باشند و توصیه های دندانپزشک خود را جدی بگیرند. در غیر این صورت نمی توانند به نتیجه ی مطلوب مدنظرشان دست پیدا کنند.

-          احتمال تغییر رنگ: رنگ پلاک ها یا براکت های شفاف ممکن است با گذر زمان تغییر کنند. این امر یکی از مهمترین و اصلی ترین معایب مربوط به ارتودنسی نامرئی می باشد. در چنین وضعیتی بایستی براکت ها تعویض شوند.  

-          ممکن است احساس ناراحتی کنید: استفاده از براکت های شفاف، ممکن است یکسری از ناراحتی ها را برای افراد به وجود آورد. توصیه می گردد که قبل از شروع فرایند درمان، معایب مربوط به ارتودنسی شفاف یا نامرئی را با دقت بالایی بررسی کنید. در این صورت می توانید با آگاهی بیشتری فرایند درمان را طی نمایید. دکتر خطیبی متخصص ارتودنسی می باشد و توانسته است رضایتمندی کامل بیماران خود را کسب کند.

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما