ارتودنسی در صباشهر و متخصص ارتودنسی در صبا شهر

ارتودنسی در صباشهر و متخصص ارتودنسی در صبا شهر

ارتودنسی در صباشهر و متخصص ارتودنسی در صبا شهر

اگر به دنبال یافتن متخصص ارتودنسی در صبا شهر هستید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند. ارتودنسی شاخه‌ای از دندان‌پزشکی است که دندان‌ها و فک‌هایی را که در موقعیت نامناسب قرار گرفته‌اند اصلاح می‌کند. دندان‌های کج و دندان‌هایی که به درستی روی هم قرار نمی‌گیرند به دلیل پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال در معرض خطر از دست دادن زودهنگام قرار دارند. ناهماهنگی بین دندان‌ها و فک باعث فشار اضافی بر روی ماهیچه‌های جونده می‌شوند که می‌تواند منجر به سردرد، سندرم TMJ و گردن شود. دندان‌های کج یا نامناسب نیز می‌توانند ظاهر فرد را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین استفاده از ارتودنسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه با ویژگی‌ها و مزایای این روش بیشتر آشنا می‌شویم. 

 

آشنایی با ارتودنسی

قبل از صحبت درباره متخصص ارتودنسی در صبا شهر بیایید ابتدا با این روش درمانی آشنا شویم. ارتودنسی یک تخصص دندانپزشکی است که به اصلاح بی‌نظمی‌های موجود در دندان‌ها و فک‌ها می‌پردازد. هدف اصلی در استفاده از این روش بهبود عملکرد کلی دهان و افزایش جذابیت ظاهری است. در گذشته درمان‌های ارتودنسی معمولاً با بریس‌های فلزی انجام می‌شد. امروزه پیشرفت‌ در زمینه دندانپزشکی باعث شده روش‌های جدیدی نیز برای انجام ارتودنسی ابداع شوند و بریس‌ها و الاینرهای جدید جای بریس‌های قدیمی را بگیرند. توجه داشته باشید که تشخیص به موقع مشکلات دندان و فک باعث می‌شود نتیجه درمان ارتودنسی بهتر باشد. شروع درمان ارتودنسی در دوران کودکی، به ویژه در سنین هفت تا نه سالگی، موجب می‌شود پروسه درمان کوتاه‌تر شده و نتایج بهتری حاصل گردد. 

 

ارتودنتیست کیست؟

قبل از معرفی متخصص ارتودنسی در صبا شهر می‌خواهیم بدانیم ارتودنتیست چه کسی است؟ متخصص ارتودنتیست کسی است که به پیشگیری، تشخیص و درمان مشکلان دندان و فک می‌پردازد. متخصص ارتودنسی با توجه به تجربه خود و شرایط بیمار از انواع ارتودنسی برا درمان مشکلات بیماران استفاده می‌کند. درمان‌های ارتودنسی متناسب با سبک‌های زندگی و شرایط مختلف وجود دارد که شامل استفاده از بریس‌های فلزی، سرامیکی، بریس‌های لینگوال و ترازهای شفاف است. نکته حائز اهمیت در استفاده از این روش درمانی مراجعه به یک متخصص ارتودنسی ماهر و باتجربه است. هر چه تجربه و تخصص ارتودنتیست بیشتر باشد، نتایج بهتری به دست می‌آید.

توجه داشته باشید که فقط دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما به درمان ارتودنسی نیاز دارید یا خیر؟ همچنین نوع درمان مناسب نیز باید توسط این افراد تعیین شود. متخصص ارتودنسی به کمک معاینه بالینی و عکس‌برداری از دندان‌ها، نوع درمان ارتودنسی را تعیین می‌کند. 

 

انواع تجهیزات مورد نیاز در درمان ارتودنسی

به طور کلی یک متخصص ارتودنسی در صبا شهر از انواع روش‌ها و تجهیزات موجود برای اصلاح دندان‌های بیماران استفاده می‌کند. درمان‌های ارتودنسی شامل روش‌های مختلفی است که نیازهای مختلف بیماران را برآورده می‌کند. برخی از اصلی‌ترین تجهیزات درمانی مورد نیاز در ارتودنسی عبارت‌اند از: 

•    بریس های سنتی: بریس های فلزی همچنان یک روش مطمئن و مؤثر برای اصلاح فرم دندان‌ها هستند. آنها برای تمام گروه‌های سنی مناسب بوده و حتی پیچیده‌ترین مشکلات دندان‌ها را برطرف می‌کنند.

•    ترازهای نامرئی: ترازهای شفاف جایگزین مناسبی برای بریس‌های سنتی هستند. آنها قابل جابه‌جایی بوده و حفظ بهداشت دهان و دندان را ساده‌تر می‌کنند.

•    نگهدارنده‌ها: ریتینرها به حفظ تراز به دست آمده از طریق سایر روش‌های ارتودنسی کمک کرده و موفقیت طولانی مدت را تضمین می‌کنند.

•    دستگاه‌های ثابت مخصوص: برای کنترل فشار زبان استفاده می‌شوند، این دستگاه‌ها توسط نوارهایی به دندان‌ها متصل می‌شوند.

•    الاینرها: الاینرها جایگزینی برای بریس‌های سنتی برای بزرگسالان هستند. این الاینرها برای ردیف کردن یا مرتب کردن دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. الاینرها عملاً نامرئی هستند و در زمان غذا خوردن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برداشته می‌شوند.

•    ضربه گیرهای لب و گونه: اینها برای دورنگه داشتن لب‌ها یا گونه‌ها از دندان‌ها طراحی شده‌اند. ماهیچه‌های لب و گونه می‌توانند روی دندان‌ها فشار وارد کنند و این ضربه گیرها به کاهش این فشار مناسب هستند.

•    منبسط کننده کام: وسیله‌ای است که برای باز کردن قوس فک بالا استفاده می‌شود. این یک وسیله پلاستیکی است که روی سقف دهان قرار می‌گیرد.

•    نگهدارنده‌های متحرک: این وسیله که روی سقف دهان قرار می‌گیرد، مانع از برگشتن دندان‌ها به حالت قبلی می‌شوند. 

 

کلام آخر

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا یافتن متخصص ارتودنسی در صبا شهر اهمیت زیادی دارد. یکی از بهترین ارتودنتیست‌ها در صبا شهر دکتر امیر حسین خطیبی است. دکتر خطیبی با استفاده از آخرین تکنولوژی روز به اصلاح فرم دندان‌ها و فک بیماران می‌پردازد. 

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما