ارتودنسی نامرئی؛ تکنیک ها و مزایا در تصحیح اختلالات

ارتودنسی نامرئی؛ تکنیک ها و مزایا در تصحیح اختلالات

ارتودنسی نامرئی؛ تکنیک ها و مزایا در تصحیح اختلالات 

ارتودنسی نامرئی یا شفاف به نوعی از درمان ارتودنسی اطلاق می شود که به جای بریس های فلزی سنتی از ترازهای شفاف یا تقریبا نامرئی برای صاف کردن دندان ها استفاده می کند. این الاینرها به صورت سفارشی برای  بیمار با استفاده از فناوری پیشرفته کامپیوتری ساخته می شوند. طراحی آنها به گونه ای است که به خوبی روی دندان ها قرار بگیرند. همچنین به تدریج دندانها را در یک دوره چند ماهه به موقعیت مورد نظر تغییر دهند. ارتودنسی نامرئی می تواند گزینه ای عالی برای افرادی باشد که می خواهند بدون دردسر و دید بریس های سنتی لبخند صاف تری داشته باشند.

 

انواع روش های ارتودنسی نامرئی:

ارتودنسی نامرئی در روشهای مختلفی برای بیماران استفاده می شود که در ادامه به برخی از پرکاربردترین آن ها اشاره کرده ایم:

•    الاینرهای شفاف: در این روش تعدادی سازه نرم و شفاف قابل تعویض استفاده می شود که به صورت دوره ای تغییر می کنند. این الاینرها با توجه به برنامه تهیه شده توسط دندانپزشک، برای جابجایی دندان ها به کار می روند. برخی از معروفترین این روش ها، Invisalign ، ClearCorrectو  SmileDirectClub هستند.

•    براکت های سرامیکی: این روش نیز مشابه براکت های فلزی است، با این تفاوت که براکت های آن به جای فلز از سرامیک ساخته شده اند و به همین دلیل از جلو کمتر قابل رویت هستند.

•    ارتودنسی لینگوال: این روش، مشابه براکت های فلزی سنتی است. با این تفاوت که براکت های آن به عقب دندان ها چسبیده اند و به همین دلیل از جلو قابل رویت نیستند.

 

برای درمان چه اختلالاتی می توان از ارتودنسی نامرئی استفاده کرد؟

ارتودنسی نامرئی یا الاینرهای شفاف، برای درمان اختلالات دندانی مانند فاصله دندانی، پیچیدگی دندانی، برجستگی دندانی و همچنین عدم همترازی و ظاهر نامطلوب دندان ها استفاده می شود. همچنین، این روش می تواند برای بهبود عملکرد دستگاه فک و دندان، کاهش درد دهان و فک و بهبود گفتار نیز مفید باشد. با این حال، در برخی موارد از جمله اختلالات شدید دندانی و فکی، ممکن است نیاز به درمان با ارتودنسی سنتی یا جراحی دندانی باشد. برای تعیین بهترین روش درمانی برای اختلالات دندانی خود، می توانید با دکتر امیر حسین خطیبی یکی از بهترین متخصصان ارتودنسی کشور در ارتباط باشید.

 

 

مزایای استفاده از ارتودنسی شفاف 

 

 

مزایای استفاده از ارتودنسی شفاف چیست؟

ارتودنسی نامرئی به عنوان یک روش جایگزین برای ارتودنسی سنتی، استفاده می شود که دارای مزایای بسیاری است. این مزایا عبارتند از:

•    ظاهر زیبا: براکت های شفاف در دهان نامشهود هستند و به دندان ها اضافه وزن نمی دهند. در نتیجه، این روش جذابیت ظاهری بیشتری به دندانها می بخشد.

•    راحتی: با استفاده از این روش، نیازی به تراشیدن دندانها و پیچیدن سیم های فلزی نیست و باعث می شود در طول درمان کمتر به دندانهای شما آسیب برسد.

•    تطابق با زندگی روزمره: براکت های شفاف می توانند از دهان در هنگام خوردن، نوشیدن و تمیز کردن دندانها خارج شوند. در حالی که در ارتودنسی سنتی، این امکان وجود ندارد.

•    عملکرد بهتر: ارتودنسی نامرئی می تواند به صورت دقیق تری باعث اصلاح دندانهای نامنظم شود.

•    درمان کوتاهتر: به دلیل دقت و قابلیت کنترل بیشتر، ارتودنسی نامرئی ممکن است، زمان درمان کمتری نسبت به ارتودنسی سنتی نیاز داشته باشد.

 

با این حال، ارتودنسی نامرئی دارای هزینه بیشتری نسبت به ارتودنسی سنتی است و نمی تواند برای تمامی افراد مناسب باشد. همچنین، بعضی از اختلالات دندانی ممکن است با ارتودنسی سنتی بهتر اصلاح شوند. در نتیجه بهتر است با افراد متخصص قبل از هر کاری مشورت داشته باشید. مرکز تخصصی ارتودنسی دکتر خطیبی، یکی از بهترین مراکز تخصصی در زمینه ارتودنسی در شهر تهران است. این مرکز با بهره گیری از جدیدترین تجهیزات و فناوری های روز دنیا و ارائه خدمات ارتودنسی در تلاش برای تحقق زیبایی و سلامت بیماران خود می باشد.

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما