ارتودنسی نامرئی در کودکان؛ مزایا و چالش‌های استفاده از این روش در درمان مشکلات دندانی کودکان

ارتودنسی نامرئی در کودکان؛ مزایا و چالش‌های استفاده از این روش در درمان مشکلات دندانی کودکان

ارتودنسی نامرئی در کودکان؛ مزایا و چالش‌های استفاده از این روش در درمان مشکلات دندانی کودکان

امروزه ارتودنسی نامرئی در کودکان به عنوان روش درمانی جایگزین کاربرد دارد. چون اهمیت زیبایی چهره به خصوص فضای دهان و دندان مورد توجه همه افراد جوامع حتی کودکان قرار گرفته است. گاهی اوقات کودکانی که ارتودنسی های فلزی یا به بیانی عامیانه تر دندان های سیم کشی شده دارند، توسط همسن و سالان خود مورد تمسخر قرار می گیرند. متاسفانه این فرهنگ اشتباه که موجب آزار کودک می شود. همچنان نیز در بعضی موارد دیده شده و علت اصلی مخالفت کودکان با انجام ارتودنسی های سنتی و فلزی می باشد.

 

انجام ارتودنسی به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

ارتودنسی نامرئی در کودکان نیز مانند شیوه های دیگر ارتودنسی با هدف مرتب نمودن و ایجاد تراز و تناسب میان دندان ها و استخوان فک از طریق حرکت آنها انجام می شود. انتظار افراد زیادی از انجام ارتودنسی فقط رفع اختلال زیبایی دندان هاست. در حالیکه به کمک ارتودنسی می توان مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، ایرادات کلامی به هنگام صحبت کردن و حتی چالش های جویدن مواد غذایی را نیز برطرف نمود. 

البته تشخیص استفاده از ارتودنسی نامرئی در کودکان و یا عدم احتیاج به ارتودنسی از موضوعات تخصصی می باشد که باید حتما توسط پزشک متخصص تعیین گردد. مرکز تخصصی ارتودنسی دکتر خطیبی مدت طولانی است که در همین راستا خدمات تخصصی ارتودنسی را ارائه می کند.

 ارتودنسی نامرئی در کودکان از مواردی است که مرکز تخصصی ارتودنسی دکتر خطیبی عضو کمیته پژوهشی دانشگاه جمع کثیری از کودکان را با آن درمان کرده است. دکتر امیرحسین خطیبی، بهترین متخصص حال حاضر در انواع ارتودنسی ها می باشد. ایشان به عنوان هیئت علمی دانشگاه و عضو فدراسیون جهانی متخصصین ارتودنسی دارای مقالات علمی بسیاری در نشریات جهانی و بورد تخصصی ارتودنسی هستند. علاوه بر همه موارد گفته شده سابقه درخشان و تخصص بالا باعث محبوبیت ایشان شده است. 

 

ارتودنسی نامرئی در کودکان

ارتودنسی نامرئی در کودکان به دو صورت ثابت و متحرک قابل انجام می باشد. حالت ثابت در ارتودنسی نامرئی در کودکان خودش به دو حالت تقسیم می گردد. حالت اول مدلی که با قرار دادن انواع بریس های لینگوال در پشت دندان انجام می گیرد. در این روش، بریس ها به هیچ عنوان قابل مشاهده نمی باشند. حالت دوم مدلی است که براکت ها جلوی دندان ها سوار می شوند اما به دلیل جنس سرامیکی یا یاقوت کبود، رنگی مشابه دندان ها خواهند داشت.

حالت متحرک ارتودنسی نامرئی در کودکان نیز مدلی دیگر از نوع ارتودنسی الاینر یا شفاف می باشد که به آن اینویزالاین هم گفته می شود و قابلیت جابجایی دارد. این نوع ارتودنسی از طریق یک صفحه پلاستیکی از جنس پلی اورتان شفاف ساخته می شود. البته همانطور که گفته شد در نظر داشته باشید که تشخیص نوع ارتودنسی و روش درمانی با متخصص مربوطه می باشد. بطور مثال در بعضی موارد ارتودنسی به تنهایی پاسخگو نیست و به دلیل شدت اختلال خصوصا ناهنجاری های فک پزشک دستور به انجام جراحی می دهد.

 

ارتودنسی ثابت مدل سرامیکی

 

مهم ترین مزایای ارتودنسی نامرئی در کودکان

از مزایای ارتودنسی نامرئی در کودکان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و سهولت در تمیز کردن آنها و ارتودنسی نامرئی در کودکان

•    امکان داشتن تنوع غذایی بیشتر به دلیل عدم استفاده از بریس یا براکت.

•    حفاظت از دندان ها در برابر دندان قروچه و سایش آنها. 

•    عدم آسیب به بافت نرم دهان و ایجاد حساسیت.

 

چالش های ارتودنسی نامرئی در کودکان

ارتودنسی نامرئی در کودکان می تواند بهترین گزینه درمانی باشد اما نکته مهم مداومت در استفاده از آن است. بر خلاف تصور عام متحرک بودن اجازه خروج آن و استفاده دل به خواهی به کودک را نمی دهد. در غیر این صورت طول درمان و میزان هزینه هایتان افزایش خواهد یافت. 

 

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما