ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی چیست؟

در ارتودنسی نامرئی دستگاه های ارتودنسی در روی دندانها مشاهده نمی شوند. به عبارت دیگر زمانی که بیمار دهان خود را باز می کند،  دستگاه های ارتودنسی نامرئی دیده نمی شوند. به دلیل دیده نشدن سیم های ارتودنسی، تقاضا برای داشتن ارتودنسی نامرئی بیشتر از گذشته در بیماران مشاهده می شود. ارتودنسی نامرئی به سه صورت ارايه میگردد که در ادامه به آنها اشاره می گردد.

 

انواع ارتودنسی نامرئی:

ارتودنسی نامرئی به دلیل تقاضای زیاد بیماران بزرگسال به یکی از روش های درمان های رایج در مطب های ارتودنسی تبدیل شده است.

 

ارتودنسی نامرئی لینگوال:

 

 

در روش ارتودنسی نامرئی با براکت های لینگوال، سیم های ارتودنسی در ناحیه پشتی دندان های فک بالا و پایین چسبانده می شود. ارتودنسی نامرئی لینگوال به علت مزاحمت های فراوان برای زبان زمان تکلم و غذاخوردن و همچنین به دلیل شکسته و کنده شدن هنگام شستن دهان چندان عملی نیست و پیشنهاد نمی شود و از طرف بیماران نیز طرفدار زیادی ندارد.

 

ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف یا ارتودنسی نامرئی بدون سیم:

 

 

نوعی سیستم الاینر تراپی (مرتب نمودن دندانها توسط ردیف کننده های دندانی بدون سیم) است که با کمک تکنیک های پیشرفته درمانی می توان دندانهای نا مرتب را مرتب  کرد. در این روش ارتودنسی نامرئی  با کمک تکنولوژی CAD/CAM، برای درمان هر بیمار، تعدادی پلاک های دندانی بدون وجود سیم و با کمک پلاک های شفاف که مختص همان بیمار است طراحی و ساخته می شود.

این نوع ارتودنسی نامرئی پلاک های شفافی هستند که از لحاظ شکل ظاهری شبیه به نایت گارد هستند و از جنس پلاستیک هستند. در این روش ارتودنسی نامرئی با اعمال نیروی تدریجی دندان ها را در مسیر مناسب خود و از پیش تعیین شده حرکت می دهند. در این روش ارتودنسی نامرئی چون از تجهیزات پیشرفته کامپیوتری استفاده می شود، احتیاجی به استفاده از بند و براکت و سیم نمی باشد.

  • هر یک از پلاک های ارتودنسی نامرئی  باید به مدت سه هفته و حداقل 22 ساعت در روز در دهان بیمار قرار بگیرند تا حرکات مورد نظر دندان ها صورت پذیرد . پلاک های ارتودنسی نامرئی  باید برای خوردن ، آشامیدن (بجز آب)، مسواک زدن و نخ کشیدن از دهان خارج گردند.
  • در این روش ارتودنسی نامرئی برای وارد کردن برخی از نیروهای لازم، ممکن است به نصب اتچمنت هایی بر روی دندان نیاز باشد که در صورت نیاز از طرف متخصص ارتودنسی مطرح خواهد شد.
  • قالبگیری از دهان بیمار باید بعد از درمان های دندانپزشکی مورد نیاز برای بیمار مانند پر کردن، کشیدن، درمان های پروتزی و درمان های لثه انجام گیرد.
  • در درمان با پلاک های شفاف ارتودنسی نامرئی معمولا از آخرین پلاک به عنوان ریتینر استفاده می شود.

در روش ارتودنسی نامرئی با استفاده از پلاک های شفاف از پلاک های نامرئی یا دستگاه های بسیار شفاف به منظور ردیف کردن دندان ها استفاده می شود. نوع ناهنجاری بیمار تعیین میکند که آیا می توان از این روش ارتودنسی نامرئی استفاده کرد یا خیر. این عمل در زمان معاینه بیمار توسط متخصص ارتودنسی مشخص می شود.

در صورتیکه در معاینه مشخص شود که بیمار میتواند از  ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف استفاده کند و همچنین بیمار از عهده هزینه زیاد این نو ع ارتودنسی نامرئی بربیاید، این پلاک های نامرئی شفاف می بایست هر دو هفته یا هر سه هفته یکبار تعویض شود. ار آنجایی که این پلاک های ارتودنسی نامرئی بسیار شفاف می باشند، در زمان صحبت کردن بیمار مشاهده نمی شوند و به همین دلیل امروزه تقاضا برای استفاده از ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف بسیار زیاد می باشد.

 

ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان:

 

 

در روش ارتودنسی نامرئی با براکت های همرنگ دندان از نوعی از براکت ها استفاده می شود که بسیار شفاف بوده و همرنگ دندان هستند. جنس این نوع از براکت ها در روش ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان از نوع پلاستیکی و یا سرامیکی می باشد. این روش ارتودنسی نامرئی بسیار کارآمد است. در صورتیکه بیمار هر نوعی از انواع ناهنجاری ها را داشته باشد، می توان از این روش استفاده کرد. براکت های همرنگ دندان بی رنگ بوده و دیده نمی شوند. این روش ارتودنسی نامرئی دارای استحکام و زیبایی خوبی می باشد و مشکلی برای زبان بیمار یا گفتار بیمار ایجاد نمی کند.

متخصص ارتودنسی در شهریار/ متخصص ارتودنسی در اندیشه

مرکز تخصصی دکتر امیرحسین خطیبی، مرکز تخصصی ارتودنسی در شهریار با کادری حرفه ای و مجرب و امکانات پیشرفته می باشد که در طی روزهای زوج هفته از ساعت 11 تا 20:30 آماده ارائه مشاوره و خدمات درمان به مراجعه کنندگان گرامی و محترم است. مراجعه کنندگان و بیماران گرامی و محترم می توانند جهت دریافت مشاوره و خدمات درمان ارتودنسی در زمینه ارتودنسی در اندیشه، ارتودنسی در کرج، ارتودنسی در غرب تهران، ارتودنسی در پرند، ارتودنسی در اسلامشهر، ارتودنسی در رباط کریم، به مرکز تخصصی دکتر امیرحسین خطیبی، متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت در شهر شهریار مراجعه فرمایند.

در این مرکز درمانی با بهترین و به روزترین امکانات دندانپزشکی در زمینه دانش ارتودنسی در خدمت شما عزیزان هستیم.جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مطب دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریارتماس بگیرید.

متخصص ارتودنسی در شهریار/ متخصص ارتودنسی در اندیشه

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما