ارتودنسی و ورزش

ارتودنسی و ورزش

آیا ارتودنسی و ورزش با هم منافات دارد؟
امروزه افراد زیادی به منظور نظم دادن و مرتب کردن دندان هایشان به ارتودنسی روی می آورند. پس از درمان ارتودنسی افراد بعضی از کارها را نمی بایست انجام دهند. یکی از مسائل مهم پس از درمان ارتودنسی، محافظت کننده های ارتودنسی و دندان است. خیلی از افراد به دنبال منافات ارتودنسی و ورزش هستند.

انجام دادن این عملیات بر روی دندان ها نیاز به مراقبت هایی دارد، که در نتیجه به بهبود وضعیت دندان و در نهایت سلامت دهان و دندان کمک خواهد کرد.  در ادامه مقاله قصد داریم بررسی کنیم، آیا بیمارانی که دندان های خود را ارتودنسی کرده اند، از ورزش کردن منع می شوند یا نه؟

ارتودنسی در ملارد | ارتودنسی در شهر قدس

منافات ارتودنسی و ورزش
بیمارانی که دندان های خود را ارتودنسی می کنند، معمولا به دلیل ترس از وارد شدن آسیب به دندان و درمان ارتودنسی انجام شده، از انجام ورزش یا فعالیت های شدید خودداری می نمایند. در صورتی که آن ها می بایست بدانند، با استفاده و به کارگیری محافظت کننده های ارتودنسی و دندان می توانند، به آسانی و با اطمینان خاطر، فعالیت کرده و به ورزش های lojgt و حتی بسیار سنگین , soj مانند بوکس، دوچرخه سواری، اسب سواری و … مشغول باشند. در نتیجه می توان گفت ارتودنسی و ورزش منافاتی با هم ندارد. اما بهتر است پس از انجام درمان ارتودنسی، به منظور انجام فعالیت هایی سنگین از یک متخصص ارتودنسی مشاوره دریافت کنید.

 

روش های محافظت از ارتودنسی دندان در زمان ورزش
یکی از بهترین روش های محافظت کننده از دندان و درمان ارتودنسی به خصوص در زمان انجام فعالیت و ورزش های سنگین، به کار بردن محافظت کننده های ارتودنسی و ورزش است. با توجه به بالا بودن هزینه ارتودنسی، به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی، استفاده از این محافظ های ارتودنسی و ورزش در مدت درمان، در مواقع لزوم ضروری می باشد. این محافظ ها در اصطلاح custom نام دارند. البته محافظ های ارتودنسی و ورزش که جدیدا طراحی گشته اند، کیفیت و کارایی بسیار بالایی نسبت به نمونه های قبلی دارند. به عنوان نمونه سلامت دهان و دندان را در زمان استفاده بیشتر تضمین می کنند. طرح های جدید محافظ ارتودنسی و ورزش سبک تر بوده و در زمان استفاده الزامی برای بستن دهان نیست؛ در نتیجه افراد می توانند به آسانی از آن محافظ های ارتودنسی و ورزش در هنگام ورزش و فعالیت های خود استفاده کند. به کار بردن ارتودنسی نامرئی متحرک از جمله انتخاب مناسب برای افراد ورزشکار است. این نوع از ارتودنسی به آسانی انجام و به دلیل نداشتن سیم کشی به آسانی باز می شود.

ارتودنسی در باغستان

جنس محافظت کننده های ارتودنسی و ورزش
محافظت کننده های ارتودنسی و ورزش معمولی از جنس پلیمری و ترموپلاستیک می باشند. اما نوع مرغوب و مخصوص این محافظ های ارتودنسی و ورزش از سیلیکون می باشد. که این محافظت کننده های ارتودنسی و ورزش به صورت کاملا اختصاصی برای هر فرد متناسب با شرایط دهان و دندانش ساخته می گردد. جنس این محافظ های ارتودنسی و ورزش باید به گونه ای باشد، که هنگامی که ورزشکار محافظ را در دهان خود قرار داد، قابل انعطاف باشد و به دقت و به خوبی روی دندان های ورزشکار قرار بگیرد.

متخصص ارتودنسی در شهریار

هزینه محافظت کننده های ارتودنسی و ورزش هنگام ورزش
قیمت محافظت کننده های ارتودنسی و ورزش با توجه به جنس، مرغوبیت و برند تولید کننده آن ها متفاوت است. اما به صورت کلی این محافظت کننده های ارتودنسی و ورزش با توجه به کارایی آنها بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین افراد می توانند با استفاده از این محافظت کننده های ارتودنسی و ورزشن با خیال آسوده و راحت به ورزش و فعالیت مورد علاقه خود مشغول شوند.

ارتودنسی در پرند | ارتودنسی در اسلامشهر

آقای دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت  پس از طی نمودن و سپری نمودن دوره های تکمیلی تخصصی ارتودنسی و پس از کسب کردن مدرک تخصصی ارتودنسی و همچنین با کسب کردن مدرک بورد تخصصی ارتودنسی، یکی از اعضای بسیار برجسته و بسیار مطرح انجمن ارتودنتیست های ایران و همینطور یکی از اعضای برتر هیئت علمی دانشگاه می باشند و به دانش نوین ارتودنسی کاملا مسلط می باشند. مطب تخصصی ارتودنسی در شهریار با در اختیار داشتن پیشرفته ترین و کاملترین  امکانات و تکنولوژی های برتر و روز دنیا و دانش برتر دندانپزشکی در زمینه ارتودنسی و همینطور با در اختیار داشتن کادری بسیار دلسوز و مجرب و حرفه ای، در طی ساعات 11 تا 20:30 روزهای زوج هفته، آماده ارائه برترین و کاملترین و بهترین خدمات مشاوره و درمان به شما مراجعه کنندگان عزیز و بزرگوار می باشد. منتظر حضور گرم شما بیماران عزیز و بزرگوار در مطب تخصصی دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریار خواهیم بود.

بیماران و مراجعه کنندگان عزیز و بزرگوار، شما میتوانید به منظور بهره مندی از برترین و کاملترین و بهترین خدمات مشاوره و درمان در ارتباط با درمان های تخصصی ارتودنسی از بهترین متخصص  ارتودنسی در شهریار، ارتودنسی در پرند، بهترین متخخص ارتودنسی در غرب تهران، بهترین متخصص ارتودنسی در رباط کریم،  ارتودنسی در اسلامشهر، بهترین متخصص ارتودنسی در شهرقدس، بهترین متخصص ارتودنسی در اندیشه، بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، به مطب تخصصی ارتودنسی دکتر امیرحسین خطیبی مراجعه بفرمایید.

در این مرکز درمانی با بهترین و به روزترین امکانات دندانپزشکی در زمینه دانش ارتودنسی در خدمت شما عزیزان هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مطب دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریارتماس بگیرید.

 

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما