انواع نگهدارنده ارتودنسی

انواع نگهدارنده ارتودنسی

تا زمانی که زنده هستیم استخوان‌ها توانایی تغییر و بازسازی دارند به همین دلیل، مثلا شکستگی استخوان جوش خورده و التیام پیدا می‌کند
از سن بیست سالگی تا پنجاه‌ سالگی دندان‌ها و ساختار صورت به تکامل خود ادامه می دهند و به همین دلیل ممکن است دندانهای جلویی پایینی به هم فشرده گردند. حتی با .جود اینکه دندانهای عقل کشیده شده باشند و یا درمان ارتودنسی برای حل این مشکل انجام شده باشد، باز هم با گذشت زمان این اتفاق رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این وضعیت نگهدارنده ارتودنسی متحرک را باید طی دوره طولانی تری درهنگام شب‌ استفاده کنید

 

نگهدارنده متحرک ارتودنسی

 

یکی از انواع نگهدارنده ارتودنسی به شکل پلاک متحرک می باشند لذا تمامی نکات مرتبط با استفاده از پلاک متحرک در مورد آنها صدق میکند. این نوع از انواع نگهدارنده ارتودنسی باید به استثناء وعده های غذایی اصلی و مواقع مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، به طور تمام وقت به مدت حداقل یکسال و پس از آن تا مدت زمان بیشتری فقط شب ها استفاده گردند
بسیار هستند بیمارانی که با وجود درمان ارتودنسی و صَرف وقت و هزینه زیاد، به دلیل عدم استفاده صحیح از این نوع از انواع نگهدارنده ارتودنسی، مجددا دچار برگشت نامرتبی دندانها شده و چاره ای جز ارتودنسی مجدد ندارند. این در حالی است که دندانها نمی توانند نیروهای ارتودنسی را بیش از مدت زمان مشخصی تحمل کنند و ممکن است با ارتودنسی مجدد، ریسک مشکلاتی مانند تحلیل ریشه، تحلیل لثه و پوسیدگی دندانها افزایش پیدا کند

 

نگهدارنده ثابت ارتودنسی

 

 

این نوع از  انواع نگهدارنده ارتودنسی که به نام ریتینر ثابت خوانده میشود به شکل سیم مخصوصی است که پشت دندان ها چسبانده می شود. مزایای این نوع از انواع نگهدارنده ارتودنسی نسبت به نوع متحرک شامل در دید نبودن، حفظ صد در صدی نتایج درمان ارتودنسی و در نهایت کاهش مشکلاتی مانند شکستن و گم شدن می باشد. با این حال در صورت گاز گرفتن غذاهای سفت با دندانهای جلو امکان جداشدن یا خم شدن این سیم ها در برخی نواحی از دندان ها وجود دارد که در ورت بروز این مشکلات می تواند حتی ظرف چند ساعت سبب جابجایی دندان های ردیف شده گردد. لذا در این موارد باید در اولین فرصت ممکن به متخصص ارتودنسی مراجعه شود. این نوع از انواع نگهدارنده ارتودنسی به مدت ۵ تا ۱۰ سال و بدون کمترین مزاحمتی برای شما در محل باقی می مانند. با این وجود رعایت بهداشت این سیمها خصوصا استفاده از نخ دندان های ارتودنسی ضروری است زیرا در غیر این صورت می تواند باعث تورم شدید لثه ها و بروز مشکلات پریودنتال شود.

در صورت مواجهه با شکستن یا خم شدن این نوع از انواع نگهدارنده ارتودنسی (سیم پشت دندان) می بایست در اولین فرصت به منظور تعمیر شکستگی یا خم شدگی و جلوگیری از برگشت نامرتبی و کجی دندانها به مطب ارتودنتیست معالج مراجعه فرمایید.

برگشت درمان ارتودنسی

در صورتیکه بیمار هرکدم از انواع نگهدارنده ارتودنسی را به درستی مورد استفاده قرار ندهد، دندانهای او ممکن است حتی بعد از گذشت چند روز دچار بازگشت قابل ملاحظه ای به وضعیت کج و نامرتب قلبلی شوند. در این صورت در بیشتر موارد چاره ای بجز درمان مجدد ارتودنسی وجود ندارد که مسلما مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی از سوی بیمار می شود. تراژدی زمانی کامل می گردد که بدانید دندانها و انساج نگهدارنده آنها نمی توانند نیروهای ارتودنسی را برای مدت زمان طولانی بدون بروز عوارض تحمل کنند. به این معنی که با انجام ارتودنسی دوباره ریسک بروز مشکلاتی نظیر تحلیل ریشه، تحلیل استخوان و تحلیل لثه اطراف دندانها به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا میکند. بنابراین به بیماران ارتودنسی توصیه می شود درمان ارتودنسی را تا حد امکان یکبار و تنها یکبار به صورت درست و صحیح انجام دهند. در این رابطه مراجعه به متخصص ارتودنسی مجرب (و نه دندانپزشک عمومی) و دقت در استفاده درست و به موقع از انواع نگهدارنده ارتودنسی از اهمیت بارزی برخوردار است.

 

فرنکتومی

 

بعد از درمان ارتودنسی دندانهای دارای فاصله در فک بالا ممکن است لازم باشد فرنوم (اتصال عضلانی بین دندانهای جلویی فک بالا و لب) برداشته شود زیرا وجود این کشش عضلانی می تواند سبب برگشت ارتودنسی و باز شدن مجدد فاصله بین دندانهای فک بالا شود. برای مشاوره در مورد جراحی فرنوم حتما با متخصص ارتودنسی خود مشاوره کنید.
نکته مهم در مورد فرنکتومی این است که نباید قبل از درمان ارتودنسی بستن فاصله بین دندانها صورت گیرد زیرا اسکار بجا مانده بعد جراحی، خود می تواند عاملی برای بسته نشده فاصله بین دندانها و عدم موفقیت درمان ارتودنسی باشد.

متخصص ارتودنسی در شهریار/ متخصص ارتودنسی در اندیشه

بیماران و مراجعه کنندگان محترم و گرانقدر و بزرگوار شما میتوانید جهت بهره مندی از کاملترین و بهترین خدمات درمان در ارتباط با درمان های تخصصی ارتودنسی و همینطور مشاوره تخصصی ارتودنسی از بهترین متخصص  ارتودنسی در شهریار، بهترین متخصص ارتودنسی پرند، بهترین متخصص ارتودنسی در اسلامشهر، بهترین متخصص ارتودنسی درکرج، بهترین متخصص ارتودنسی در اندیشه، بهترین متخصص ارتودنسی در رباط کریم، بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران، بهترین متخصص ارتودنسی در شهریار، به مطب تخصصی ارتودنسی دکتر امیرحسین خطیبی مراجعه بفرمایید.

دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت  با طی کردن دوره های تخصصی ارتودنسی و همچنین بعد از کسب کردن مدرک بورد تخصصی ارتودنسی و همچنین بعد از کسب کردن مدارک تخصصی ارتودنسی، یکی از اعضای بسیار بنام وبسیار مطرح و بسیار برجسته انجمن ارتودنتیست های ایران هستند و یکی از اعضای بسیار بنام وبسیار مطرح و بسیار برجسته هیئت علمی دانشگاه می باشند و به دانش ارتودنسی به صورت کامل مسلط هستند. مطب تخصصی ارتودنسی در شهریار با در اختیار داشتن کادری بسیار دلسوز، بسیار حرفه ای و بسیار مجرب و همینطور با تسلط کامل به دانش برتر دندانپزشکی در زمینه درمان های تخصصی ارتودنسی و همینطور با در اختیار داشتن پیشرفته ترین و کاملترین تکنولوژی های دنیا، در روزهای زوج از ساعات 11 تا 20:30، آماده ارائه برترین و کاملترین خدمات درمان و مشاوره در زمینه ارتودنسی به شما مراجعه کنندگان محترم و گرانقدر و بزرگوار می باشد. منتظر حضور گرم شما بیماران محترم و بزرگوار و گرانقدر در مطب تخصصی دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریار خواهیم بود.

در این مرکز درمانی با بهترین و به روزترین امکانات دندانپزشکی در زمینه دانش ارتودنسی در خدمت شما عزیزان هستیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مطب دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریارتماس بگیرید.

متخصص ارتودنسی در شهریار / متخصص ارتودنسی در اندیشه

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما