چگونه ارتودنسی نامرئی می‌تواند زیبایی لبخند شما را افزایش دهد؟

چگونه ارتودنسی نامرئی می‌تواند زیبایی لبخند شما را افزایش دهد؟

ارتودنسی نامرئی و یا اینویزیلاین یک سیستم نوین ارتودنسی هیجان انگیز و مدرن است که از فناوری تصویربرداری سه بعدی برای ارائۀ یک برنامه درمانی سفارشی برای هر بیمار استفاده می کند.

 

ارتودنسی شفاف در حقیقت سیستم الاینر و یا تراز کننده شفاف و سفارشی می باشد. به عبارت دیگر هر کدام از الاینرها در هر بیمار منحصر به فرد هستند و از مواد پلاستیکی صاف و بدون BPA ساخته می‌شوند.

 

اینویزیلاین به دلیل صاف کردن تدریجی دندان ها شناخته شده است. ارتودنسی نامرئی با دقت و به آرامی نیروی کنترل شده ای را به قسمت های خاصی از دندان ها وارد می کند. از این رو دندان ها را به موقعیت ایده آل خود می رساند.

 

نوعی از ارتودنسی شفاف

نوعی از ارتودنسی شفاف

 

انواع ارتودنسی نامرئی

 

انواع ارتودنسی های نامرئی عبارتند از:

 

·        ارتودنسی شفاف همراه با الاینرهای شفاف و متحرک

 

·        ارتودنسی های لینگوال و یا پشت دندانی

 

·        ارتودنسی هایی با براکت های شفاف و همرنگ دندان که همان ارتودنسی های سرامیکی هستند.

 

کلینیک ارتودنسی دکتر خطیبی با ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه انواع ارتودنسی ها به شما کمک می کند تا بهترین نوع را متناسب با شرایط دندان و فک خود انتخاب کنید.

 

مزایای استفاده از ارتودنسی‌های نامرئی

 

·        برطرف کردن طیف وسیعی از نامرتبی ها و ناهنجاری های ظاهری دندان ها از جمله:

 

o       فاصله بین دندان ها

 

o       کجی دندان ها

 

o       جلو بودن دندان ها در فک بالا

 

o       جلو بودن دندان ها در فک پایین

 

o       فاصله بین دندان های جلو در فک بالا و پایین

 

·        عدم وجود محدودیت های غذایی: با خارج کردن سینی از دهان می توانید هر چیزی را که می خواهید بخورید.

 

·        سادگی تمیز کردن الاینر های شفاف و متحرک: برای مسواک زدن می توانید این لاینر ها را از دهان تان بیرون بیاورید. سپس خود لاینر ها را با آب بشویید و دوباره در دهانتان قرار دهید.

 

·        کوتاه بودن طول دوره درمان: مدت زمان درمان در ارتودنسی نامرئی تقریبا 6 تا 36 ماه است. این در حالی است که مدت زمان درمان در بریس های فلزی تقریبا پنج سال است. البته با توجه به شرایط بیمار این دوره های درمانی می توانند متغیر باشند.

 

·        نیاز به ویزیت کمتر

 

 

نمایی از ارتودنسی های نامرئی

نمایی از ارتودنسی های نامرئی

 

اهمیت استفاده از اینویزیلا‌ین‌

 

در گذشته ارتودنسی در کودکان و نوجوانان مرسوم بود. امروزه به دلیل افزایش آگاهی مردم تمامی سنین برای زیباتر کردن و اصلاح نمودن لبخندشان به ارتودنسی علاقه زیادی پیدا کرده اند. داشتن دندان های مرتب و زیبا با بهبود شرایط اجتماعی، موقعیت های شغلی و هزاران مزیت دیگر مانند همسریابی و غیره همراه است. اصول بیومکانیک ارتودنسی نامرئی مانند شیوه های متداول ارتودنسی است. البته با این تفاوت که دستگاه های ارتودنسی نامرئی خیلی به چشم نمی آیند و ظاهر فرد را نیز در حین درمان تغییر نمی دهند.

 

هزینه انواع ارتودنسی‌های نامرئی

 

هزینه ارتودنسی نامرئی متاثر از فاکتورهای متعددی است. برخی از این فاکتورها عبارتند از:

 

·        نوع و شدت نامنظمی و نامرتبی دندان ها (جزئی، متوسط و شدید)

 

·        روش درمان

 

·        مدت زمان لازم برای درمان

 

·        تخصص، تجربه و مهارت متخصص

 

·        سن بیمار

 

 

·        شرایط دندان و فک بیمار

 

با توجه به موارد فوق هزینه ارتودنسی نامرئی و انواع مختلف آن متغیر خواهد بود.

 

برای اطلاع دقیق از هزینه های درمانی انواع ارتودنسی های نامرئی و معاینه دقیق وضعیت دندان هایتان می توانید از خدمات کلینیک دکتر امیرحسین خطیبی بهره مند شوید.

 

سوالات متداول از دکتر امیرحسین خطیبی متخصص ارتودنسی در شهریار

1.    چه کسانی برای انجام ارتودنسی نامریی مناسب هستند؟ از لحاظ سنی هیچگونه محدودیت در ارتودنسی شفاف وجود ندارد. این تکنیک برای افرادی مناسب است که ناهنجاری های فک و دندان شان خیلی شدید نیستند.

 

2.    مدت زمان درمان قطعی با ارتودنسی شفاف چقدر است؟ طول درمان متاثر از فاکتور های متعددی مانند میزان ناهنجاری فک و دندان است. در صورت استفاده منظم از لاینرها در مدت کوتاهی دندان های مرتب و منظمی خواهید داشت.

 

3.    آیا درمان با ارتودنسی نامریی برگشت پذیر است؟ در صورتی که درمان ارتودنسی شفاف توسط متخصص انجام شود، پس از اتمام دوره درمان استخوان های اطراف دندان به وضعیتی خاص و ثابت دست پیدا می کنند. از این رو این درمان برگشت ناپذیر خواهد شد. همچنین نیازی نیست که از الاینرها به صورت مادام العمر استفاده کنید.

 

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما