ارتودنسی نامرئی و ثابت در رباط کریم

ارتودنسی نامرئی و ثابت در رباط کریم

ارتودنسی نامرئی و ثابت در رباط کریم

ارتودنسی یکی از درمان های گریزناپذیر است که برای افرادی که دندان هایشان در موقعیتی استاندارد قرار نگرفته اند، پیشنهاد می شود. به خصوص اگر جزو افرادی هستید که زیبایی چهره برایتان اهمیت دارد، نمی توانید در صورتی که دندان هایتان ردیف نیستند یا به اصلاح عقب و جلو بیرون آمده اند، سراغ ارتودنسی نروید. حال ارتودنسی نامرئی و ثابت را باید انتخاب کنید که کدام گزینه برایتان مناسب تر خواهد بود. برای این که بتوانید بهتر انتخاب کنید و با توجه به شرایطتان ارتودنسی مورد نظرتان را در یک کلینیک معتبر در رباط کریم برگزینید، در این مقاله به بررسی این دو نوع ارتودنسی و مزایا و معایب آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید. 

 

ارتودنسی ثابت و ویژگی های آن 

احتمالاً همه افراد ارتودنسی ثابت را می شناسند یا آن را دیده اند. بریس ها و سیم های فلزی که بر روی دندان افرادی که از درمان ارتودنسی برای ردیف کردن دندان هایشان استفاده می کنند، همان روش ارتودنسی ثابت است که بسته به شرایط فرد معمولاً یک تا دو سال روی دندان ها قرار می گیرند. البته در این بازه زمانی هر ماه یک بار باید به مطب پزشک مراجعه کنید تا روند درمان بررسی شده و تمهیدات لازم برای بهبود عملکرد بریس ها اندیشیده شود. 

مهم ترین ایرادی که ارتودنسی ثابت دارد و باعث می شود تا طرفداران کمتری داشته باشد، وجود یک شئ اضافی روی دندان هاست. همچنین گیر افتادن مواد غذایی در لابه‌لای بریس ها هم باعث می شود تا بهداشت دهان و دندان به خطر بیفتد. معمولا استفاده از این نوع ارتودنسی هم زمان بر بوده و روند درمان برای اکثر افراد خسته کننده خواهد بود. البته از نظر جواب دهی، در نهایت دندان ها کاملاً ردیف شده و حالتی استاندارد به خود می گیرند. 

 

ارتودنسی نامرئی و مزایای آن

ممکن است هنگامی که برای ارتودنسی در رباط کریم به بهترین کلینیک مراجعه می کنید، از شما بپرسند که ارتودنسی ثابت مد نظرتان است؟ یا می خواهید از گزینه ارتودنسی نامرئی استفاده کنید. احتمالاً اطلاعات در مورد ارتودنسی نامرئی کمتر است. این نوع درمان همانگونه که از نامش پیداست، به راحتی قابل دیدن نیست. البته روش های متعددی برای ارتودنسی نامرئی وجود دارد که بسته به شرایط دندان هایتان یک مورد مناسب برایتان در نظر گرفته می شود. 

مزیت مهمی که ارتودنسی های نامرئی دارند این است که در ظاهر فرد تغییرات زیادی ایجاد نمی کند و ابزار مورد استفاده یا در پشت دندان ها کار گذاشته می شوند یا کاملاً بی رنگ و شفاف هستند. معمولاً روند درمان نیز به نسبت ارتودنسی ثابت زمان کمتری نیاز دارد. این مزایا باعث می شوند تا هزینه ارتودنسی از نوع نامرئی، به نسبت ثابت با قیمت بالاتری برآورد شود. 

 

مزایای ارتودنسی نامرئی

 

کدام ارتودنسی برای من مناسب است؟
حال که با تفاوت ارتودنسی نامرئی و ثابت تا حدودی آشنا شدید، ممکن است این سؤال برایتان پیش آید که در صورت مراجعه به مرکز تخصصی درمان ارتودنسی در رباط کریم، کدام نوع درمان را انتخاب کنم؟ بهتر است بدانید که در هر دو روش درمانی کاملاً نتیجه یکسان است و در نهایت دندان هایتان زیبا و خوش حالت خواهند شد. با این حال اگر نمی دانید کدام مورد را انتخاب کنید، بهتر است برای دریافت مشاوره به بهترین کلینیک تخصصی ارتودنسی در رباط کریم مراجعه کنید. در طی جلسه مشاوره، تمام انواع ارتودنسی با جزئیات کامل برایتان شرح داده می شوند و مزایا و معایب آن ها را متوجه خواهید شد. همچنین با بررسی که روی دندان های شما انجام می گیرد، متخصص ارتودنسی به شما کمک می کند تا با توجه به شرایط دندان هایتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. 

 

هزینه ارتودنسی نامرئی و ثابت

 

هزینه درمان ارتودنسی از نوع ثابت و نامرئی

مسئله دیگری که گاهی اوقات باعث ایجاد محدودیت می شود، هزینه درمان ارتودنسی نامرئی است. با توجه به این که روش نامرئی جدیدتر بوده و مزایای بیشتری نسبت به روش ثابت دارد، قطعاً هزینه انجام آن هم بیشتر است. اگر هزینه ها برایتان مهم نیست یا می توانید برای درمان نامرئی اقدام کنید، قطعاً روش نامرئی و جدیدتر برایتان جذاب و قابل قبول خواهد بود. البته این نکته را هم از یاد نبرید که با توجه به مهارت بالا و تخصصی که دندانپزشک معالج دارد، با پرداخت هزینه کمتر نیز می توانید همان نتیجه را کاملاً مطلوب از ارتودنسی ثابت دریافت کنید.

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.

تماس و مشاوره : 02165247966
footer footer
 ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار

ارتودنسی در شهریار ، دندان پزشک شهریار ، من امیرحسین خطیبی، فارغ التحصیل ارتودنسی و ناهنجاری‌های فک و صورت هستم، دارای بورد تخصصی. در حال انجام درمان‌های ارتودنسی مانند اصلاح بی‌نظمی دندان‌ها و مشکلات فک با روش‌های ارتوپدی و جراحی فک. آماده کمک به شما در درمان ناهنجاری‌ها.

بخش هایی از سایت

ارتباط با ما